13 Nisan 2013 Cumartesi

Çin Gp öncesi yumuşak lastik sorunu

Pirelli 2013 sezonu'nun üçüncü yarışı olan Çin gp için yumuşak ve orta sert lastik çeşidiyle yarışa hazırlandıklarını duyurmuşlardı.Şangay pisti teknik değerler olarak araçların sezon'nun en ciddi fren kuvvetine mağruz kaldığı pistlerin başında gelmektedir.Özellikle start düzlüğü'nün sonunda 130 metre mesafe içinde saatte 320 km/s'den 68 kms/s hıza inmek zorunda kalan pilotlar 6G'lik bir kuvvete mağruz kalıyorlar.Bu durumda lastikler açısından ciddi performans ve dayanık'lık unsurunu ön plana çıkartıyor.




Cuma günü antreman seanslarında, pilotların bir çoğu bahzetmiş olduğum dayanık'lık durumun'dan dert yandılar.Özellikle yumuşak lastik hamurunun sadece iki tur dayanabilidiğini, ikinci tur sonrasında lastiklerin ufalanarak saniye kaybı yaşadıklarını ifade ettiler.Dert yanan pilotların başında Lewis Hamilton geliyordu.Antreman sonrasında basına perfomrans değerlendirmesi yapan ve yumuşak lastikler için ''Hayatımdaki en kötü tecrübeydi; parçalar her tarafta uçuşuyordu."şeklinde açklama yaparken aynı zamanda yumuşak lastiklerin ''Çin Gp için doğru bir tercih olmadığını'' dile getirdi.Hamilton'nun açıklaması sonrası Pirelli motor sporları patronu Paul Hembery ise, yumuşak lastiklerin ,tam beklenilen performansı sergilediğini belirterek, ''orta sert lastiklerde aynı durum yaşanmış olsaydı bende endişelenebilirdim, ama böyle bir durum olmadı'' şeklinde ifade'de bulundu.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder