8 Nisan 2013 Pazartesi

Malezya Gp

Yoğun tempo ve yoğunluktan malezya gp için derlediğim yazımı yeni paylaşabilme imkanı buldum.
Malezya Gp için aslında yazılıp konuşulacak okadar çok konu varki hangisinden başlasam bilemiyorum.Rekabetin, hırsın, hataların bolca yaşandığı Formula 1 tarihinde ki en sansasyonel malezya gp desek yanılmamış olurum sanırım.

Antreman seansları 



Sezonun ikinci yarışı olan Malezya gp öncesi 1.antreman seanslarına baktığımız'da rutin geçen ve takımların daha çok, araçlara aerodinamik ağırlıklı ayarlar yaparak, piste tur attıkları görüldü.1. antreman seansını Mark Webber 1.36.935'lik derece ile en hızlı isim olurken, Webberi Raikonen takip etti.Günün 3.en iyi zamanını ise 1.37.104'lük derece ile Sebastian Vettelden geldi.Mercedes takımından Hamilton antreman seanslarının ilk bölümünde lastik sıkıntısı nedeni ile sorun yaşarken, ancak 9.en iyi zamanı elde edebildi.Nico Rosberg Hamilton'un aksine 1.37.588'lik derecesi ile 4.sırada yer aldı.Mclaren Mercedes takımından Button 11.perez ise 13.en iyi zaman derecelerini elde edebildiler.




 Sebastian Vettel ilk antreman seanslarında 3.en iyi zamanı elde etti.



Yağmurlu geçilen 2.seansların lideri 1.36.569 luk derecesi ile Raikonen olurken, 2.en iyi zamanı 1.36.588'lik derecesi ile Sebastian Vettel'den gelirken, Vetteli sezona çok iyi şekilde başlayan Felipe Massa takip etti.Seansın orta bölümü şiddetli yağmur eşliğinde geçilirken, pliotlar sorun yaşamadan zaman turlarını atmayı başardılar.İlk seanslarda lastik sorunu yaşayan hamilton 2.seansda 9.en iyi zamanı elde etti.Takım arkadaşı Nico rosberg ise 7. sıradakendine yer buldu.







2.seansların lideri Kimi Raikonen oldu.



Son antreman seanslarında sahneye en iyi zaman turuyla Sebastian Vettel çıktı ve 1.36.435'lik derece ile günü lider tamamladı.ilk iki seanslarda beklediği performansı gösteremeyen Lewis Hamilton son seansda 1.36.568'lik zaman turuyla 2.sırada yer aldı.Son seansların süpriz ismi Force india takımından adrian sutil oldu 1.36.588 lik derece ile günün 3.en hızlı ismi oldu.4.Sırayı Mark Webber alırken 5.sırada Kimi Raikonen kendine yer buldu.

 

Sıralama Turları



Sepang pistinde sıralama turlarının Q1 seansı sonrası aniden bastıran yağmurda pilotlar sıkıntılı zamanlar geçirdi.Q2 seanslarının lider ismi Nico Rosberg oldu.Q2 seansın sonlarına doğru yağmurun dinmesi ve pistin kurumaya başlaması ile geçiş lastikleri eşliğinde zaman turları atılırken, Q3 seansları sırasında Lewis Hamilton mutlak pole pozisyonunu son sektörde kaybettiği zaman ile Sebastian Vettele hediye ederek günü 4.tamamladı.Sebastian Vettel ise geçiş lastikleri eşliğinde 1.49.674'lük zaman derecesi elde ederek pole pozisyonunun sahibi oldu.








Ferrariler ise Vettelin zamanına hemen karşılık verselerde, gridde Felipe Massa 2.Alonso 3.Sırada yer almayı başardı.Pole pozisyonu için Webber bazı sektörlerde iyi derece yapsada istediğini alamayarak 5.sırada kendine yer bulabildi.Mclarenler cephesi sessiz sedasız Q3 seanslarına katıldılar ama yinede gridin ön sırlaradında yer bulamadılar, Button 8.en iyi zamanı elde ederken Perez ancak 10.olabildi.Avustralya gp nin kazanan ismi Raikonen ise Sepang pistinde atmış olduğu turlar ile 7.cepte kendine yer bulabildi.





Bu sezon ki Malezya gp unutulmayacaklar arasında



2013 Malezya gp belki'de Malezya gp tarihin'de en çok konuşulacak yarışa ev sahipliği yaptı.Damalı bayrağı yarışa pole pozisyonunda başlayan Vettel kazanırken, Webber ikinci, Hamilton üçüncü
oldu.Start anında pistin bazı bölümleri ıslak, bazı bölümleri ise kuruydu bir çok takım geçiş lastiği seçeneği ile start alırken, 7 tur sonra kuru zemin seçenekleri ile yarışa devam ettiler.Start anında Alonso çok iyi bir atak yaparak takım arkadaşı Massanın önüne geçmeyi başardı, ancak
Vettel ile yaşadığı temas sonucu ön kanadına zarar verdi.Bir sonraki tur için riskli bir karar alan Alonso aracı pitstopa sokmadı ve korktuğu başına gelerek, diğer turda kopan kanat parçası aracın altına girmesiyle Malezya gp'ni erken noktalamak zorunda kaldı.
 





 Alonso kopan kanat parçası sonucu yarış dışı kaldı.



Felippe Massa ise yarış başında kaybettiği sıra avantajını son bölümlerde adeta hız canavarına dönüşerek geri kazanmaya çalıştı ve günü 5.olarak tamamladı..Lotus takımından Raikonen ve  Romain Grosjean beklenen performansın aksine düşük seviyede bir yarış çıkartarak 7.ve 6.olabildiler.Mclaren Mercedes ekibinden Perez 9.olurken Pitstoplar esnasında lastik bijonu tam takılamayan Button ise yarış dışı kalarak 17.oldu.Günün en çok konuşulan olaylarından biride şüphesiz pitstoplarda ki hatalar oldu, Charles Pic pitteki cebinde olan Jean Eric Vergne'e çarptı.Lewis Hamilton ise pitstoplar esnasında yıllardır alışkın olduğu Mclaren pit alanına girerek herkesi şaşırttı.





Hamilton pitstoplar esnasında Mclaren pit alanına girdi




Malezya gp bomba olayı ise Red Bull takımında ki kıran kırana mücadele ve takım emirleriydi.Webber Avustralya gp aksine iyi bir kalkış yapmayı başarıp ilk pitstoplar sonrası liderliği ele geçirdi.Daha sonraki turlarda farkı açan Webberin temposu ikinci pitstoplar sonrası düşmeye başladı.Bunu fırsat bilen Vettel aradaki zaman farkını hızla kapatarak Webberi zorlamaya başladı.Bu kıran kırana mücadele hemen akıllara 2010 Türkiye gp ve yaşanan olayları akıllara getirdi.Vettel webberi geçmek isterken yanlış bir hamle sonucu takım arkadaşı ile çarpışarak Redbul için mutlak bir duble şansını çöpe atmıştı.Aynı durumun tekerrür etmemesi adına takımdan vettel için ''Webberi geçme pozisyonunu koru '' şeklinde bir konuşma yapıldı.Fakat Vettel takım emrine karşı gelerek Webberi zorlayıp geçmeyi başararak damalı bayrağı gören ilk isim oldu.





 2010 Türkiye Gp Vettel Webber ile temas edip yarış dışı kalmıştı.



Yarış sonrası Redbull takımında ki gerginlik açıkça görülüyordu.Takım emirlerine karşı gelen Vettel buruk bir galibiyet yaşayarak günün en çok konuşulan ismi oldu.



Olaylı ve bol tartışmalı yarış sonrası puan durumu ise




1.  Vettel               40                 1.  Red Bull-Renault                66
2.  Raikkonen        31                2.  Lotus-Renault                     40
3.  Webber            26                 3.  Ferrari                               40
4.  Hamilton           25               4.  Mercedes                           37
5.  Massa              22                 5.  Force India-Mercedes        10
6.  Alonso             18                 6.  McLaren-Mercedes              4
7.  Rosberg           12                 7.  Sauber-Ferrari                     4
8.  Grosjean           9                  8.  Toro Rosso-Ferrari               1
9.  Sutil                  6      
10.  Di Resta          4      
11.  Hulkenberg       4      
12.  Button              2      
13.  Perez               2      
14.  Vergne             1      


2013 Malezya Gp yarış klibi

 

 

Çin gp öncesi redbul takımı avantajlı



Takvimin 3.yarışı Çin Gp 14 nisan günü koşulacak.Redbull takımı avantajlı puan durumu ile Çin gp giderken, Vettel şampiyona klasmanında lider konumda, 2.sırada ise Raikonen yer alırken 3.sırada 26 puan ile Webberi görüyoruz.Alonso Malezya gp sonrası yaptığı açıklamada ''şampiyona yeni başladı takvim uzun elimizden geleni yaparak mutlak galibiyete ulaşıcaz '' şeklinde açıklamada bulunurken, Ferrari için Çin gp büyük önem arz ediyor.Mclaren Mercedes cephesi ise araç sorunları nedeni ile kaybettiği çok değerli puanları Çin gp'de iyi bir performans göstererek dur demek istiyor.Bakalım bizi Çin'de nasıl bir haftasonu bekliyecek hep birlikte görücez.







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder